Samen smikkelen van gepersonaliseerde Muisjes?
?In alle opzichten is het aangenaam samenwerken?

Een feestelijke traditie sinds 1860. Zo luidt de trotse boodschap op de bekende pakken met witte en blauwe of rose Muisjes van De Ruijter. Al meer dan 160 jaar vertegenwoordigen ze de Nederlandse traditie van beschuit met Muisjesbij een geboorte. Dus hoe leuk zou het voor consumenten zijn om de Muisjesvoortaan in een persoonlijk jasje te steken?

“Gepersonaliseerde Muisjes™: we zagen het meteen helemaal zitten.” Aan het woord is Floor de Nooij, Brand Manager bij De Ruijter, het Koninklijke merk dat sinds 2001 eigendom is van Kraft Heinz. “Een geboorte vieren zónder beschuit met Muisjes™? Dat kunnen we ons in Nederland eigenlijk niet meer voorstellen. Ook op andere momenten snoepen mensen graag van ons product. In veel huishoudens staan de Muisjes™ dagelijks op de eettafel. Om consumenten te verrassen, wilden we een persoonlijk tintje geven aan de traditionele verpakking van ons zoete broodbeleg.”

Floor en haar marketingcollega’s bedachten daarom een gepersonaliseerde sleeve: een stevige huls die je om een bestaand pakje Muisjes™ heen kunt schuiven. Het design komt in veel opzichten overeen met de normale verpakking. Maar dan met een voornaam naar keuze, geschreven in de sierlijke letters van De Ruijter. “De achterzijde biedt ruimte voor een korte boodschap of wens”, aldus Floor. “Als klanten meer woorden kwijt willen, kunnen ze een extra briefje bijvoegen. En ze mogen zelf bepalen of ze de gepersonaliseerde huls met of zonder een pak Muisjes™ willen ontvangen.”

 

floor de nooij, brand manager bij de ruijter:

“Kennis van en ervaring met B2C-selling is heel waardevol voor ons”

 

Heil in het plannetje

Het idee stond als een huis. Daarna was het tijd voor de volgende stap: de realisatie ervan. Op zoek naar een drukker die kon helpen bij het produceren van de sleeves, kwam De Ruijter via via uit bij Wihabo. “In Geffen zagen ze wel heil in ons plannetje”, glimlacht Floor. “En belangrijk: ze konden ons ook ondersteunen bij het inrichten van een webshop. Voor ons was dat compleet nieuw, want onze Muisjes™ zijn vooralsnog alleen te koop in de supermarkt. Wihabo’s kennis van en ervaring met B2C-selling was destijds dan ook heel waardevol voor ons. Maar eigenlijk is het dat nu nog steeds.”


Drie jaar na de start van de samenwerking spreekt Floor van een ‘geoliede machine’. Bestellingen van klanten komen via de webshop van De Ruijter rechtstreeks bij Wihabo binnen. Daar drukken ze de gepersonaliseerde hulzen en worden de pakketjes direct verzonden. Vaak in combinatie met een pak wit met blauwe of rose Muisjes™, dus in Geffen beschikken ze over een kleine voorraad. “Naar het proces hebben we nauwelijks omkijken, want Wihabo beheert het van A tot Z”, aldus Floor. “Dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar het was in het begin ook wel spannend. Het bracht namelijk wel wat uitdagingen met zich mee, bijvoorbeeld in de communicatie over de slinkende voorraad. Maar dat is nu dik voor elkaar. Gelukkig maar, want we zien een stijgende lijn in de verkoop van de sleeves.”

 

Aangenaam samenwerken

Bij Wihabo is Iris het vaste aanspreekpunt voor De Ruijter. Dat is prettig, vindt Floor. “Bij Wihabo weten ze echt álles over ons product en snappen ze onze manier van werken. En als er zich al problemen voordoen, hebben ze die vaak opgelost vóór we erover horen. Ook is Wihabo altijd bereikbaar. Niet alleen per mail, maar ook telefonisch. Door het persoonlijke contact voelt het alsof je met een heel kleine organisatie te maken hebt. Maar dan wel eentje met verrassend veel specialistische kennis in huis.”

?Bij Wihabo weten ze echt ?lles over ons product en snappen ze onze manier van werken?

Daarmee doelt Floor niet in de laatste plaats op IT-kundige kennis. Onlangs verhuisde de website van De Ruijter namelijk naar een nieuw platform. En dus moest de webshop voor de gepersonaliseerde sleeves meeverhuizen. “Dat lijkt een makkelijke switch, maar er kwam stiekem veel bij kijken”, aldus Floor. “Daarin opereerde Wihabo echt zij aan zij met ons. Net als dat ze het proactief aangeven als ze verbeteringen zien voor onze bestelomgeving. In alle opzichten is het aangenaam samenwerken. Als de gepersonaliseerde Muisjes™ straks een groot succes zijn, is dat zeker ook het succes van Wihabo.”

Ter info: intussen vervult Floor een andere functie bij De Ruijter. En bij ons heeft Marlies de taken van Iris overgenomen. Maar onze samenwerking? Die is nog steeds even prettig!

De klant: De Ruijter

Aan het woord: Floor de Nooij (Brand Manager bij De Ruijter)

Onze bijdrage: Drukken en verzenden van gepersonaliseerde sleeves voor de vertrouwde Muisjesverpakkingen van De Ruijter

Het resultaat: Een persoonlijk pakje Muisjes™: als origineel kraamcadeau (of gewoon voor jezelf…)

Wellicht ook interessant?
Verkopen van woonbeleving

Bekijk de case van Van Wanrooij
De bekroonde creativiteit van Artishock, events & marketing

Bekijk de case van Artishock