Onze naam verandert (en ook weer niet)

In een sterk veranderende branche, stelden we onszelf een aantal lastige vragen. Wie zijn we eigenlijk, waar zijn we écht goed in en waarom kiezen klanten voor ons?


Er verandert veel in onze branche. En razendsnel. Technische innovaties, de toename van digitale communicatie en  de behoeften van onze klanten veranderen ons vak. Dat is ook bij ons zichtbaar. Digitaal drukwerk groeit, online bestellingen nemen toe, klanten vragen om snelheid en specials..


Die veranderingen gaan niet vanzelf. Jaren geleden omschreef een journalist Drukkerij Wihabo met de treffende typering: "Groot geworden door bij te blijven." Die filosofie geldt nog steeds, misschien wel meer dan ooit. We hebben grote stappen gezet. In gebouwen, in machinepark, in organisatiestructuur, in zichtbaarheid. We mogen met z’n allen trots zijn waar we staan: we lopen voorop in de branche. 


Waarom kiezen klanten voor Wihabo?

Maar we zijn er nog niet. We willen vooruit en ook over vijf jaar nog voorop lopen. Daarom hebben we kritisch gekeken naar onze eigen profilering. Wie zijn we, waarom kiezen klanten voor ons en waar zijn we écht goed in? 


Ons antwoord: We maken met z’n allen ‘bijzonder’ drukwerk ‘gewoon’ mogelijk. Dat doen we voor ZZP-ers, bedrijven, merken, creatieve bureaus, grafische collega's, en ook nog steeds voor particulieren en verenigingen. Door onze ‘we gaan dit samen maken’-mentaliteit: we ontzorgen onze klanten, we durven samen met onze klanten te ondernemen en we vinden altijd een manier waarop iets mogelijk is. Wij zorgen samen voor het wow-effect.


We zijn inmiddels veel meer dan een drukkerij. Daar past ook een nieuwe identiteit bij. En een nieuwe naam. Nou ja, echt nieuw is ie niet. 'Drukkerij' verdwijnt, wij zijn Wihabo. Welkom.