Van appje naar actie

Renovatie- en onderhoudsbedrijf elk® doet klanten een keiharde belofte: geen gedoe. Niet zo gek dus dat Wihabo en elk® elkaar goed weten te vinden, vertelt marketing- en communicatiespecialist Hélène van Pinxteren. Een simpel appje met een spontaan plan is al voldoende voor actie.

Het is zaterdagavond als Hélène plotseling een idee bedenkt. Drie dagen later doet elk® mee aan een belangrijke tenderpresentatie. Hoe gaaf zou het zijn om de teamleden die bij dat project betrokken zijn allemaal een gepersonaliseerde chocoladereep in een ‘geen gedoe-doos’ te geven? Met daarbij een klusbon, zoals we die voor bewoners inzetten tijdens onze renovatieprojecten. Bewoners kunnen de bon inleveren om hun woning na het onderhoud weer spic en span te krijgen.


“Op zo’n moment denk ik meteen aan Wihabo”, vertelt Hélène. “Nu was het op zaterdagavond, maar eigenlijk maakt het tijdstip niets uit. Ik weet gewoon zeker dat er na zo’n berichtje meteen iemand in actie komt. Zo ook deze keer. Binnen twee dagen stonden de dozen met repen en bonnen klaar. En het leuke is: we hebben het werk vervolgens ook binnengehaald.”


Creatief drukwerk

Hélène klopt graag aan bij Wihabo. Voor spoedklusjes, maar ook voor corporate drukwerk, zoals enveloppen, visitekaartjes en briefpapier. “Daarnaast werken we veel voor woningcorporaties”, vertelt ze. “Creatief drukwerk wordt door die partijen vaak op prijs gesteld. Nou, dan zit je met Wihabo als sparringpartner wel goed. Vaak komen we samen tot plannetjes die ook supersnel gemaakt kunnen worden. In Geffen zien ze sowieso nooit beren op de weg, dat is heel fijn samenwerken.”

Helene van Pinxteren, marketing- en communicatiespecialist bij elk®:


“In Geffen zien ze nooit beren op de weg, dat is heel fijn samenwerken”


Bij elk® doen ze dingen graag logischer en makkelijker dan anderen. Daarin slaagt het bedrijf door kritisch over processen na te denken en alleen met betrokken en goede mensen te werken. Door de mens in alles voorop te stellen, onderscheidt het bedrijf zich in een competitieve markt, legt Hélène uit. “Al onze medewerkers hebben dezelfde normen en waarden, en kunnen zich goed verplaatsen in onze klanten. En om zeker te weten dat ze met plezier voor ons werken, zorgen we goed voor ze. Bijvoorbeeld door regelmatig activiteiten te organiseren en goed te luisteren naar hun persoonlijke wensen.”


Dezelfde cultuur

Hélène herkent dezelfde cultuur bij Wihabo. Ook daar werken volgens haar sociale mensen die er als het nodig is van nature een tandje bijzetten. “Gewoon doen en elkaar helpen als het kan: dat hebben onze bedrijven sterk gemeen. Uit zo’n plezierige samenwerking komen de mooiste resultaten voort. Omdat ik al heel lang bij Wihabo over de vloer kom, heb ik het bedrijf zien uitgroeien tot de professionele club die het nu is. Maar de oprechte betrokkenheid is nog altijd even groot als vroeger. Daardoor is het fijn samenwerken: kritisch en scherp, maar zonder gedoe. Precies zoals bij ons dus.”

Meer over: BlogSamenwerking