Nog steeds een 'gewoon' Brabants bedrijf
Meer dan dorpsgenoten

De verstandhouding tussen Wihabo en Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling is plezierig. Iets wat je misschien ook wel verwacht van twee grote bedrijven in een klein Brabants dorp als Geffen. Toch zijn er voor Van Wanrooij meer dan genoeg andere redenen om met Wihabo samen te werken.

Inge: “Wihabo verzorgt al ons huisstijldrukwerk en al het drukwerk voor onze projectbrochures. Dat doen ze al heel lang, sinds 1992 heb ik begrepen. Natuurlijk is het handig dat ze om de hoek zitten; daardoor kan ik er vaak snel even binnenlopen om het drukwerk echt te voelen. Toch is de korte afstand voor mij niet bepalend. Waar ik vooral blij van word, is de mentaliteit van die jongens. Alles kan, nee bestaat niet.”


Cees: “Als ik onze samenwerking in twee woorden moet omschrijven, kies ik voor ‘vertrouwen’ en ‘begrip’. Vertrouwen omdat we elkaar door-en-door kennen en precies weten wat we van elkaar mogen verwachten. Begrip omdat we weinig woorden nodig hebben om elkaar te verstaan. Wihabo kan ontzettend veel, maar zal dat nooit van de daken schreeuwen. Ze zijn hun roots niet vergeten en doen niet uit de hoogte. Daaraan zie je heel duidelijk dat het een gewoon Brabants bedrijf is.”

cees robbemondt, projectontwikkelaar van wanrooij:


“Wihabo kan ontzettend veel, maar zal dat nooit van de daken schreeuwen”

Online versus drukwerk

Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling is een modern bedrijf dat ieder jaar blijft groeien. Daarbij spelen tijd en aandacht voor online communicatie en marketing onmiskenbaar een belangrijke rol. Een bedrijf dat zich online zó sterk en intensief manifesteert als Van Wanrooij, is niet ideaal voor een drukker, zou je zeggen. Maar het tegendeel is waar: ook in het digitale tijdperk blijven de opdrachten voor drukwerk binnenstromen.


Inge legt uit: “We zijn online zeer actief en zorgen ervoor dat alles digitaal tiptop in orde is. Op een telefoon of tablet moet alle informatie tegenwoordig voor iedereen gewoon snel en makkelijk voor handen zijn. Dat regelen we, maar daarbij houdt het niet op. Een fysiek product vult de digitale informatie namelijk uitstekend aan.”


“Als mensen bijvoorbeeld een woning gaan kopen, willen ze dat huis vol trots aan hun familie en vrienden laten zien”, vult Cees aan. “Zoals een brochure om ’s avonds op de bank nog eens lekker doorheen te bladeren. Het fijne aan Wihabo is dat ze die complete brochures binnen vijf dagen kunnen maken: van druk tot afwerking. En het ziet er altijd top uit! Zo snel heb ik dat ergens anders nog nooit gezien."

Geen smoesjes

Als projectontwikkelaar heeft Cees dagelijks veel dingen aan zijn hoofd. Dan is het fijn als je op een ander kunt vertrouwen: “Daarmee bedoel ik collega's, maar ook mensen die zelf niet bij Van Wanrooij werken. Bij Wihabo is een afspraak een afspraak: ze maken dingen in orde, zonder slappe excuses en smoesjes. Zo had ik laatst een presentatie in Tilburg en ontdekte ik op het allerlaatste moment een foutje in de brochure. Hoe ze het flikten weet ik niet, maar ze stonden in no time voor mijn neus met een stapel nieuwe brochures. Het was al opgelost voordat iemand het überhaupt opmerkte.”


Inge besluit: “Wat ik nog kwijt wil: we zijn maar een belletje (of een kilometer) verwijderd van het beste advies. En dan bedoel ik ook écht het beste advies. Zo is het weleens voorgekomen dat Ruud me een goedkopere papiersoort aanraadde dan het type dat ik eigenlijk wilde. Volgens hem paste dat namelijk beter bij het product. Geweldig toch, die oprechtheid?”

De klant: Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling

Aan het woord: Inge van der Leest (medewerker marketing en communicatie) en Cees Robbemondt (projectontwikkelaar)

Onze bijdrage: Van jaarlijks een half miljoen vel briefpapier, tot tientallen versies van projectbrochures

Het resultaat: met dank aan een sterke online en offline communicatiemix verkocht Van Wanrooij in 2015, 2016 én 2017 een record aantal woningen

Het product:

- 500.000 vellen briefpapier per jaar

- 55.000 enveloppen per jaar

- 17.600 visitekaartjes per jaar

- 50 projectbrochures per jaar


Wellicht ook interessant?
De overtreffende trap van samen ondernemen

Bekijk de case van Tony's Chocolonely
De liefde voor papier bij Dorpsblad De Echo

Bekijk de case van De Echo